Pārlekt uz galveno saturu
Konferencē noskaidro 2025. gada labākos eTwinning skolu sadarbības projektus 

Konferencē noskaidro 2025. gada labākos eTwinning skolu sadarbības projektus 

12.11.2025. 10:00
Jaunatne
eTwinning

Jaunatnes starptautisko programmu aģentūra (JSPA) Eiropas skolu sadarbības tīkla eTwinning ietvaros šī gada 31. oktobrī Rīgā rīkoja Nacionālo eTwinning konferenci “Prasmes dzīvei”, kurā prezentēja septiņus pagājušā mācību gada veiksmīgākos skolu sadarbības projektus un apbalvoja konkursa “Nacionālā eTwinning balva 2025” uzvarētājus, kā arī jomas eksperti runāja par radošumu un mākslīgo intelektu izglītības iestādēs. 

 

Labākie eTwinning sadarbības projekti – Ķekavas, Ludzas novados un Daugavpilī

Pļavniekkalna sākumskolas angļu valodas skolotāja Karīna Gelaša ar saviem skolēniem pārvērta mācību tēmu par ceļojumiem par aizraujošu starptautisku projektu, sadarbojoties ar Grieķijas skolu. Skolēni kļuva par īstiem “ceļojumu aģentiem” – viņi iepazinās ar Grieķijas vienaudžiem tiešsaistē, veidoja intervijas, kopīgi pētīja tradīcijas, ēdienus un apskates vietas. Rezultātā tapa ceļojumu žurnāls un trīsvalodu vārdnīca (latviešu, angļu, grieķu valodā). Projektā aktīvi iesaistījās arī datorikas un sociālo zinību skolotāji, īstenojot starppriekšmetu sadarbību. Skolēni mācījās analizēt informāciju, sadarboties un izmantot digitālos rīkus reālos uzdevumos. “Šis bija pirmais projekts, kurā angļu valodu izmantoju īstai sarunai ar ārzemju draugiem – sākumā bija bail, bet beigās kļuva aizraujoši!” stāsta viena no projekta dalībniecēm. Projekts parādīja, ka svešvalodas apguve kļūst iedvesmojoša, ja skolēni redz reālu saikni ar dzīvi un starptautisku sadarbību.  

 

Projekta prezentāciju konferencē var noskatīties eTwinning Latvija YouTube kanālā vai iepazīties ar iestādes sagatavoto projekta aprakstu.

 

Daugavpils Ķīmijas apkaimes bērnudārza skolotāja Arina Čižika kopā ar bērniem un partneriem no Turcijas un Polijas īstenoja projektu Eco children explore spring, kurā bērni pētīja pavasara tēmu dažādās aktivitātēs. Mazie pētnieki vēroja dabas norises, pētīja augus, laikapstākļus un pavasara pazīmes. Viņi izmantoja planšetes, mikroskopus, fotokameras un citas ierīces, lai fiksētu atklājumus un dalītos ar tiem partneriem tiešsaistē. Projekta laikā bērni veidoja divas digitālās grāmatas – “Stāstiņi par pavasara pazīmēm” un “Pavasara augi”, kur apvienoja dziesmas, stāstus, receptes un savus zīmējumus. Darbā tika integrētas Ekoskolas vērtības un bērnu aktīva līdzdalība. “Svarīgākais ir darīt kopā un sasniegt kopīgu mērķi,” uzsver skolotāja Arina Čižika.   

 

Projekta prezentāciju konferencē var noskatīties eTwinning Latvija YouTube kanālā vai iepazīties ar iestādes sagatavoto projekta aprakstu.     

 

Blontu pagasta pirmsskolas izglītības iestādes izglītības metodiķe Kristīne Salīte ar bērniem un partneriem no Polijas īstenoja projektu, kas veltīts Latvijas nemateriālā kultūras mantojuma saglabāšanai. Bērni pētīja etnogrāfiskās rakstu zīmes, to nozīmi un pielietojumu, izmantojot digitālos rīkus – Wordwall, Genially, LearningApps un Bee-Bot. Viņi meklēja zīmes dabā, zīmēja, aplicēja, fotografēja savus darbus un veidoja digitālu atmiņas spēli ar pašu radītām rakstu zīmēm. Projekta noslēgumā notika tiešsaistes modes skate, kurā bērni demonstrēja pašu radītus tērpus ar latviešu rakstiem. “Bērni pierādīja, ka arī pirmsskolā var īstenot pilnvērtīgu starptautisku projektu – ar radošām idejām un lielu atbildību,” uzsver Kristīne Salīte. Projekts stiprināja bērnu piederības sajūtu Latvijai, sadarbības prasmes un interesi par kultūras daudzveidību.  

 

Iepazīsties ar iestādes sagatavoto projekta aprakstu vai skaties projekta prezentāciju konferencē!  

 

Noskaties konferences video ierakstu

Pilns konferences ieraksts ir pieejams eTwinning Latvija Facebook lapā vai YouTube kanālā. Šeit atradīsi visus konferences video ierakstus: Atskaņošanas saraksts

 

Finālisti (prezentēšanas secībā):

  • Salaspils novada pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādes “Salaspils 1. pirmsskola” struktūrvienības “Jāņtārpiņš”projektsSharing Cultures through Cooking (projekta iesniedzēja Mārīte Petrovska); 
  • Ciblas pamatskolas projekts Our plans and future jobs (projekta iesniedzēja Sarmīte Streļča); 
  • Daugavpils Ķīmijas apkaimes pirmsskolas izglītības iestādes projekts Eco Children Explore Spring(projekta iesniedzēja Arina Čižika);  
  • Pļavniekkalna sākumskolas projekts Travel agents (projekta iesniedzēja Karīna Gelaša); 
  • Blontu pagasta pirmsskolas izglītības iestādes projekts Let’s get to know the ethnographic signs!(projekta iesniedzēja Kristīne Salīte);  
  • Limbažu Valsts ģimnāzijas projekts BioDebate (projekta iesniedzēja Edīte Sarva); 
  • J. Pilsudska Daugavpils valsts poļu ģimnāzijas prezentācija 10 centuries in one project (projekta iesniedzēja Anna Beļska). 

Konkursā vērtē ne tikai to, kā projekts attīsta dažādas kompetences un kā integrēts mācību saturā, bet arī cik daudz skolēni iesaistīti projekta plānošanā, kā notikusi sadarbība un sadarbība starp projekta partneriem, kā projektā jēgpilni izmantotas informācijas un komunikācijas tehnoloģijas, cik veiksmīgi sasniegts plānotais rezultāts. 

 

Fināla projektu skolēniem virtuāls piedzīvojums

Kamēr skolotāji konferencē izzināja dažādas metodes līdzdalības veicināšanā, bērniem un jauniešiem, kas bija ieradušies prezentēt savus projektus, bija iespēja izmēģināt dažādas virtuālās realitātes aktivitātes. Sākot ar vieglām spēlēm līdz dejošanai un sarežģītiem koordinācijas uzdevumiem – bērniem bija iespēja pārbaudīt savas spējas.  

 

Apskati visas bildes galerijā! 

 

Radošums un mākslīgais intelekts izglītībā 

Konferences dalībniekiem bija iespēja piedalīties divās darbnīcās, kas atklāja, kā radošumu un tehnoloģijas izmantot mācību procesā.   Dzejniece un radošās rakstīšanas skolotāja Inga Pizāne vadīja praktisku nodarbību “Kā stāstus un radošo rakstīšanu izmantot dažādos mācību priekšmetos”. Viņa dalījās pieredzē, kā stāsti palīdz skolēniem domāt radoši, attīstīt iztēli un ieraudzīt rakstīšanu kā domāšanas un atklājumu instrumentu arī eksaktajos priekšmetos. Lekciju var noskatīties eTwinning Latvija YouTube kanālā.   

 

Savukārt Līa Otsa un Kadi Rohelpuu no Igaunijas iepazīstināja ar programmu “MI Lēciens (AI Leap)”, kas palīdz skolām integrēt mākslīgo intelektu mācību darbā. Dalībnieki apgūs, kā formulēt efektīvus vaicājumus, izveidot savu ChatGPT asistentu un izmantot MI rīkus, lai padarītu mācīšanos aktīvāku un jēgpilnāku. Darbnīcu var noskatīties eTwinning Latvija YouTube kanālā.  

 

Skolotāji piedalīsies starptautiskās mācībās un skolas saņem dāvanas no “Brain Games”

No katra finālā pieteiktā projekta skolotājiem tiek piešķirts eTwinning apbalvojums –apmaksāta dalība individuālās profesionālās pilnveides mācībās. Uzvarētāji dosies uz eTwinning Eiropas konferenci Briselē, bet pārējiem pedagogiem būs iespēja piedalīties kādās starptautiskās mācībās klātienē Latvijā vai ārzemēs. Savukārt projektu skolas saņems dāvanu karti no “Brain Games”, ko varēs izmantot, lai iegādātos dažādas spēles izglītības iestādēm. 

Uzvarētāju apbalvošana