Pārlekt uz galveno saturu
Lasīšanas prasmes digitālajā laikmetā: kā palīdzēt skolēniem saprast, domāt un izbaudīt lasīšanu 

Lasīšanas prasmes digitālajā laikmetā: kā palīdzēt skolēniem saprast, domāt un izbaudīt lasīšanu 

29.10.2025. 11:00
Jaunatne
eTwinning

Šī gada 22. oktobrī notika eTwinning vebinārs “Lasīšanas stratēģijas tekstpratības attīstīšanai digitālajā laikmetā”, ko vadīja Dr. paed. Sandra Zariņa no Daugavpils Universitātes. Pasākums pulcēja pedagogus no dažādām izglītības pakāpēm, lai kopīgi iedziļinātos jautājumā – kā palīdzēt skolēniem lasīt jēgpilni un domāt par izlasīto. 

 

Vebinārā dalībnieki uzzināja, kā skolēna lasītprasme digitālajā vidē vairs nav tikai burtu atpazīšana, bet arī spēja kritiski izvērtēt informāciju, to integrēt no dažādiem avotiem un apzināti izmantot lasīšanas stratēģijas. Tika aplūkotas gan kognitīvās, gan metakognitīvās pieejas, piemēram, prognozēšana, jautājumu uzdošana, teksta vizualizācija un izpratnes uzraudzība. 

 

Īpaši aizraujoša bija sadaļa par digitālo lasīšanu un tās izaicinājumiem – kā skolēniem iemācīt orientēties informācijas pārbagātībā un noteikt avotu uzticamību. Vebināra laikā dalībnieki iepazinās ar konkrētiem uzdevumiem un praktiskiem piemēriem, kas palīdz attīstīt lasīšanas izpratni pirms, laikā un pēc lasīšanas. 

 

Vai zināji, ka labi attīstītas lasīšanas prasmes būtiski ietekmē skolēnu motivāciju mācīties? Kā izmantot skaļo domāšanu, lai mācītu izpratni? Un kā lasīšana var kļūt par radošu procesu arī STEM priekšmetos? Atbildes uz šiem un daudziem citiem jautājumiem atradīsi, noskatoties vebināra ierakstu! 

 

Vebināra materiāli un ieraksts

S.Zariņas prezentācija – lejupielādē un seko līdzi (PDF).