Mēs ar bērniem īstenojām projektu “Eco children explore spring”. Šo tēmu izvēlējāmies, jo bērniem vissaistošākās aktivitātes ir dabas vērošana, dabas pētīšana, kur viņi spēj brīvi izmantot dažādas digitālās iekārtas, pašu vai skolotājas veidotus palīgmateriālus, kur nav teorijas, bet tikai bērnu pieredze un iespaidi. Protams, šī tēma arī perfekti saskanēja ar mācību saturu. Projekta īstenošanas laikā tika atklātas arī bērnu stiprās puses, kādam tas bija radošums, kādam digitālās prasmes, kāds sevi lieliski parādīja kā grupas līderi, kurš spēj uzņemties atbildību par rezultātu.
Mūsu partnervalstis bija Turcija un Polija. Partneri tika atrasti izmantojot Facebook platformu, kur tika ievietots projekta sludinājums. Kopā ar partneriem tikāmies tiešsaistē, lai izrunātu projekta laikā īstenotās aktivitātes, sadalījām atbildību, tika organizētas arī tiešsaistes tikšanās ar bērniem, kur iepazināmies, dziedājām dziesmas, dalījāmies ar paveikto projekta laikā. Projekta laikā izmantojām daudzveidīgus digitālos rīkus – robotiņus, mikroskopu, planšetes, telefonus, fotokameras, datoru u.c. Bērni tika iesaistīti projekta uzdevumu plānošanā, pētnieciskā procesa plānošanā, balsošanā, kur tika izdarītas izvēles. Bērni darbojās radoši, eksperimentēja, izteica savus spriedumus un secinājumus, meklēja risinājumus, kā arī bērni tika iesaistīti digitālo spēļu izstrādē, veidoja arī digitālos plakātus.
Projekta gala rezultāts bija divas digitālās grāmatas. Viena grāmata bija “Stāstiņi par pavasara pazīmēm”, kur bērni sadarbojoties ar partnervalstīm, sacerēja kopīgus stāstus par pašu izvēlētām pavasara pazīmēm. Savukārt, otra grāmata bija “Pavasara augi”, kur tika apkopots projekta laikā kopīgi paveiktais, kur bērni sacerēja dziesmas par augiem, rakstīja garšīgākās receptes, pētīja augu uzbūvi un dzīvesciklu, kā arī veidoja saviem partneriem augu kopšanas instrukcijas. Vissvarīgākais, ko bērni ieguva no šī projekta ir prasmi kopā veikt vienu darbu, tiekties pie kopīga mērķa sasniegšanas, dzirdēt viens otru, atbalstīt un motivēt, lai nonāktu pie kopīga gala rezultāta. Šajā projektā svarīgi bija veicināt arī bērnu digitālo prasmju attīstību, kas veiksmīgi tika panākts, jo mūsdienu bērniem digitālā vide ir saistoša, kas izraisa interesi un rezultātā palīdz apgūt arī mācību vielu.
Man, kā pedagogam, svarīgi bija, lai tiktu iesaistīti visi bērni, lai katrs atrod to, kas viņam sagādātu prieku, interesi, aizrautību. Es ieguvu daudz iespaidu, jaunas idejas un metodes, kuras var izmantot darbā ar bērniem. Tā kā šī bija mana pirmā kā eTwinning projekta dibinātājai, pieredze, tad, protams, esmu ieguvusi izpratni par projektu realizēšanu, izpratni par to kā plānot projekta īstenošanas soļus, kā iekļaut partnerus un kā viņus motivēt.
Vislielākais gandarījums bija refleksijā saprast, ka bērni zina tik daudz par pavasara iestāšanos mūsu valstī un kāds pavasaris ir citās valstīs. Savukārt vislielākais izaicinājums bija komunikācija ar partnervalstīm, bet mēs to veiksmīgi pārvarējām. Es ieteiktu pedagogiem nebaidīties un uzdrīkstēties, jo noslēdzot projektu, iegūsti milzīgu gandarījumu par paveikto, sniedz gan sev, gan bērniem iespēju iepazīt citu valstu kultūru, tradīcijas, mācīšanas un mācīšanās procesu. Īstenot savu projektu nav grūti, jo vienmēr atradīsiet kolēģus, kas būs gatavi palīdzēt pašos pirmsākumos, bet tālāk aizrausieties tik ļoti, ka domāsiet – “kāpēc es to nedarīju agrāk?”
Raksta autore: Arina Čizika, Daugavpils Ķīmijas apkaimes PII skolotāja