2025.gada 17.jūnijā Igatē domnīcā tikās gandrīz 40 pedagogi no 18 izglītības iestādēm, kuras ieguvušas “eTwinning Skolas” statusu. Pedagogi mācījās cits no cita, diskutēja par to, kā labāk veidot skolas eTwinning komandu, kā jēgpilni savienot “Erasmus+” un eTwinning projektus, kāpēc, kur un kā stāstīt par paveikto, kā arī to, kā veidot skolas vidi un kopienu tā, lai visi iesaistītie droši izmantotu IKT risinājumus darbam un mācībām. Domnīcas otrajā dienā dalībnieki apmeklēja Limbažu Valsts ģimnāziju un tikās ar tās skolotājiem.
Lai palīdzētu topošajām “eTwinning Skolām”, aicinām iepazīties ar galvenajām atziņām no katras darbnīcas.
Darbnīca “Projektu publicitātes veidošana”
Edīte Sarva – eTwinning sinerģija ar “Erasmus+” un citiem projektiem Limbažu Valsts ģimnāzijā
Edīte Sarva dalījās ar pieredzi, kā Limbažu Valsts ģimnāzija veido projektus, balstoties skolas vajadzībās. Pirms uzsākt projektus, skola ievāc dažādus datus, lai saprastu, kas ir būtiskākais skolēnu, skolotāju un vecāku skatījumā.
Datus apkopo no:
- Individuālajām sarunām ar skolēniem par izaugsmi (parasti sākas novembrī un sākumskolā klāt arī vecāki).
- EDURIO anketām par mācību darba izvērtējumu, ko aizpilda skolēni (katrs skolēns izvērtē 2-3 mācību priekšmetus).
- Fokusgrupām, kurās ir no katras klases 2 skolēni, kurās bērni dalās ar savām domām par skolas ikdienu, vērtēšanu, mācību darbu, un izsaka savas vēlmes.
- Vecāku anketām mācību gada izskaņā.
- Individuālajām sarunām ar skolotājiem, kur skolotāji dalās ar savām domām par skolas ikdienu, vērtēšanu, mācību darbu, un izsaka savas vēlmes.
Skolas darba plānu veido balstītu iegūtajos datos, savukārt projektus sasaista ar gada plānu un izvirzītajām prioritātēm.
Balstoties šajos datos, skola izstrādā darba plānu un sasaista to ar projektiem. Plānā iekļauj kopīgās aktivitātes katram mēnesim un projektus, ko īsteno visa skola. Plāns tiek veidots kopīgotā dokumentā, kas pieejams visiem darbiniekiem, lai izvairītos no pārslodzes. Projektus ģimnāzija plāno ilgtermiņā, domājot stratēģiski. Vienlaikus netiek īstenoti vairāk kā divi lieli projekti.
Edīte Sarva dalījās ar veiksmīgākajiem projektu piemēriem:
- Learn Smart – eTwinning projekts, kurā skolēni apguva mācīšanās stratēģijas un mācīja tās citiem, t.sk. pedagogiem konferencē “Tasīte izglītības”.
- Lasīšanas maratons – eTwinning projekts, kurā skolēni lasīja dažādas grāmatas, diskutēja par tām un ieteica tās citiem.
- Literatūras detektīvi – eTwinning projekts, kurā vidusskolēni lasīja pašu izvēlētas grāmatas, diskutēja par tām, analizēja un rakstīja recenzijas.
- Projekta darbs – nacionāls eTwinning projekts, kurā vidusskolēni veidoja savus projekta darbus un šis projekts ir izaudzis par tiešsaistes pašmācības kursu “Projekta darbs”. Sadarbībā ar VIAA ar šo skola dalīsies plašāk.
- Labo darbu bingo – projekts, kas jau kļuvis par ikgadēju skolas tradīciju. Šī projekta ietvaros skolēni veic dažāda veida labos darbus, tostarp organizē labdarības akcijas, vāc ziedojumus, piedalās sakopšanas darbos u.c.
- Izglītības tehnoloģiju pētnieki bija skolas pirmais “Erasmus+” projekts, taču līdz ar iegūto “Erasmus+” akreditāciju, skolai parādījušās jaunas iespējas.
Edīte iedrošināja skolotājus nenobīties, jo stāstīja arī par ne tik veiksmīgu projektu pieredzi, kad pieteikums ticis noraidīts, vai pazuduši projekta partneri. Edīte uzsver, ka viss ir atrisināms, ja nepadodas un darbojas kopā kā komanda.
Domnīcas otrajā dienā dalībniekiem bija iespēja apmeklēt Limbažu Valsts ģimnāziju un apskatīt kā tas viss izskatās dzīvē, sarunāties par to ar citiem skolas skolotājiem un padiskutēt par novēroto.