Eiropas Komisija aicina visu mācību priekšmetu skolu pedagogus pieteikties dalībai pašvadītā kursā “Skolotāju digitālās kompetences potenciāla atraisīšana: “Skolēnu digitālās kompetences veicināšana””, kas palīdzēs skolotājiem attīstīt digitālās prasmes profesionālai izaugsmei, sadarbībai, saziņai un mācību pilnveidei. Veiksmīgi pabeidzot kursu, dalībnieki saņems apliecinājumu par profesionālās kompetences pilnveides stundām.
Apraksts
Kursu sērijā “Skolotāju digitālās kompetences atraisīšana” sestajā un pēdējā kursā uzmanību pievērsīsies skolēnu digitālās kompetences veicināšanai.
Mācību mērķi:
- Plānot mācības, lai atbalstītu skolēnus kritiski meklēt, izvērtēt un pārvaldīt informāciju un datus.
- Plānot mācības, lai skolēni apgūtu digitālās saziņas un sadarbības prasmes, ievērojot uzvedības un komunikācijas normas.
- Plānot mācības, lai iesaistītu skolēnus radošos procesos kvalitatīva digitālā satura veidošanā, ievērojot autortiesības.
- Plānot mācības, lai skolēni attīstītu atbildīgas un ētiskas tehnoloģiju lietošanas prasmes, aizsargājot reputāciju un sekmējot sociālo labklājību.
- Plānot mācības, lai skolēni mācītos pārvaldīt savu digitālo identitāti un reputāciju.
- Plānot mācības, lai skolēni meklētu radošus un inovatīvus risinājumus jaunās situācijās un kontekstos.
Metodoloģija un vērtēšana
Šis ir pašvadīts kurss, pielāgots no 2024. gada kursa versijas. Tas ļauj apgūt saturu un izpildīt aktivitātes sev ērtā laikā un tempā. Kursā nav tiešsaistes sesiju, noteiktu tikšanās laiku vai moderētu diskusiju. Noslēguma uzdevuma un vienaudžu vērtēšanas termiņš ir pagarināts. Diskusijas forumā un Padlet nav moderētas – mācīšanās ir pilnībā patstāvīga. Lai iegūtu sertifikātu, jāizpilda tests pēc 2. moduļa un jāpabeidz noslēguma aktivitāte pēc 4. moduļa. Plānotais kursa apjoms – 15-20 stundas.
Apliecinājumu par kursa pabeigšanu
Pēc veiksmīgas kursa pabeigšanas saņemsiet digitālu apliecinājumu/sertifikātu. Tajā būs norādīts dalībnieka vārds, plānotais mācību stundu apjoms, mācību mērķi un saite uz kursa lapu.
Informācijas avots: ESEP
Attēla avots un autors: Julia M Cameron, iegūts no Pexels.com.