Pārlekt uz galveno saturu
Latvijas pirmsskolu skolotājas gūst pieredzi eTwinning konferencē Nicā 

Latvijas pirmsskolu skolotājas gūst pieredzi eTwinning konferencē Nicā 

12.06.2025. 20:00
Jaunatne
eTwinning

No 16. līdz 17. maijam Francijas pilsētā Nicā notika ikgadējā Eiropas līmeņa “eTwinning Skolu” konference “Pilsoniskās līdzdalības stiprināšana skolās”. Latviju tajā pārstāvēja Daugavpils Ķīmijas apkaimes pirmsskolas izglītības iestādes skolotāja Lāsma Lauska un Salaspils 1. pirmsskolas bērnudārza “Jāņtārpiņš” skolotāja Mārīte Petrovska.

 

Konference pulcēja pieredzējušus skolotājus un skolu vadītājus no visas Eiropas. Tās galvenais mērķis – stiprināt “eTwinning Skolu” spējas veicināt pilsonisko izglītību un dot iespēju bērniem kļūt par aktīviem dalībniekiem mācību procesā un pilsoniskajā dzīvē. Atklāšanas uzrunā Eiropas Komisijas pārstāve Eimija Bērnita (Amy Burnett) uzsvēra, ka skolas, iesaistot bērnus pilsoniskajās aktivitātēs, veicina viņu kļūšanu par atbildīgiem sabiedrības locekļiem.

 

Konferences pirmajā dienā uzstājās un ar labo praksi dalījās pieredzējuši starptautisku eTwinning projektu īstenotāji un skolotāji – Marcins Sala (Marcin Szala) no Polijas un Irēna Pateraki (Irene Pateraki) no Grieķijas. Viņi dalījās ar konkrētiem piemēriem, kā veidot skolas vidi, kas sekmē bērnu aktīvu līdzdalību un pilsonisko izpratni, izmantojot eTwinning projektus. Prezentācijās tika uzsvērta nepieciešamība iesaistīt visu izglītības iestādi – skolēnus, skolotājus, vecākus un vadību – lai nodrošinātu ilgtspējīgu un nozīmīgu iesaisti. Kā spilgts labās prakses piemērs izskanēja Saldus pamatskolas pieredze – tur skolēnu padome regulāri organizē debašu vakarus, kuros piedalās 8. un 9. klašu skolēni, viņu vecāki un skolas darbinieki. Šāda sadarbība veicina skolēnu pašpārliecinātību, kritisko domāšanu un spēju aizstāvēt savu viedokli.

 

Konferences otrajā dienā dalībnieki piedalījās vairākās praktiskajās darbnīcās, kas bija veltītas pilsoniskās izglītības īstenošanas iespējām izglītības iestādēs. Darbnīcā Not-so-hidden curriculum Marcins Sala vadīja dinamisku diskusiju par dažādām mācību metodēm, kuras palīdz attīstīt skolēnu izpratni par varas attiecībām, sabiedrības struktūrām un katra indivīda lomu tajās. Tika analizēti konkrēti piemēri un situācijas, kas rosināja dalībniekus domāt par neredzamo, bet būtisko mācību satura daļu – vērtībām un attieksmēm. Savukārt darbnīcā Project-based learning as a catalyst for motivation and participation, kuru vadīja skolotāja Lēne Janga Mellere (Lene Yang Møller) no Dānijas, skolotāji apguva, kā plānot un īstenot mācību procesu, kurā skolēnu līdzdalība un iniciatīva kalpo kā virzītājspēks mācību motivācijai un sasniegumiem. Seminārā tika uzsvērta sadarbības nozīme un skolēnu rīcībspējas veidošana, izmantojot projektu metodi kā efektīvu rīku mūsdienīgā izglītībā.

 

Konferences noslēgumā dalībnieki dalījās pieredzē, apmainījās ar idejām un meklēja jaunus sadarbības partnerus nākotnes projektiem.

 

Salaspils 1. pirmsskolas bērnudārza “Jāņtārpiņš” skolotāja Mārīte Petrovska un Daugavpils Ķīmijas apkaimes pirmsskolas izglītības iestādes skolotāja Lāsma Lauska 

 

Foto: Lāsma Lauska